Friday, May 8, 2009

...Sukaneka Tadika PINTAS...

Alhamdulillah, 3 mei yang lalu, ana terlibat secara langsung dalam menjayakan sukaneka Tadika PINTAS (Pintar Anak Soleh). Sukaneka yang julung2 kalinya diadakan...Bertindak sebagai urusetia yang membawa pelajar dari khemah ke tempat persediaan. Macam2 ragam anak2 PINTAS yang ana lalui...semuanya memerlukan perhatian dan juga penyelesaian dari semua urusetia dan juga AJK.

Ragam anak2 didik PINTAS

Sukaneka ini bermula lebih kurang jam 0730 pagi dengan pendaftaran anak2 PINTAS dan berakhir jam 1100 pagi. Pelbagai acara dilangsungkan antaranya ialah pecah belon, lari berkembar, tuju tin, isi air dalam botol, mencari harta karun dll. Alhamdulillah, sukaneka ini mendapat sokongan padu dari ibu bapa serta masyarakat sekeliling. Malah, kebanyakan ibu bapa tak betah berada di bawah khemah yang disediakan kerana masing2 tidak ingin melepaskan peluang menyaksikan dan memberikan sokongan kepada permata hati. Masing2 inginkan anak2 mereka menang. Namun, adat permainan ada yang menang dan ada juga yang kalah.

Tidak lupa juga acara untuk para ibu bapa yang hadir. Antaranya ialah acara pengikat kasih di mana memerlukan penglibatan ibu, bapa dan anak untuk satu pasukan. Acara ini mendapat sambutan yang sangat menggalakkan di kalangan para ibu bapa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...